Floor

vrijdag 28 mei 2010

Wandeling Hortus; deel 1

Vanwege dat ik vakantie heb moest ik ook maar es wat gaan doen in die vakantie, want dat is wat mensen doen, hè, in hun vakanties, zo ben ik gestrand in de Hortus.
Dit is een soort van resort in de Harense wildernis vlakbij Groningen stad, voor de niet-kenners van de provincie en daar ik ook vriend van de Hortus ben geworden, moest het er maar eens van komen.
Nou doe ik nét of ik de Hortus níet ken, maar ik ken hem wel degelijk en ben zéér verguld met deze prachtige tuin.
Ik zou zeggen... loop maar even mee!

Alle kanten kan je op, waar moet ik nou eerst beginnen!
Nou, ik loop maar wat en kijk mijn ogen uit.

Overal plekjes waar je kunt zitten.



Een aantal hebben al gebloeid, of zijn bezig, maar er zit nog veel aan te komen.



Parkachtig gebied wisselt af met verschillende soorten tuinen.


Orchis?
Lekker wandelen, erg rustig deze dag, bijna geen bezoekers

Kruidentuin.

Hopen rododendrons en azalea's


Aaah.. de rotstuin!




Blauw en paars overheerst momenteel, de akelei!
Ook campanula.






Ik moet bekennen, dat ik bij een bezoekje vorig jaar, hier ergens in deze rotstuin, zaadpeultjes heb gevonden (gepikt) en ik heb ze vorige week in de grond gestopt en......! ze zijn ontkiemt! Nou weet ik toch helemaal niet meer wat het is geweest?!!



De gunnera, ofzoiets, lijkt wel voorhistorisch, die plant! Prachtig.
Wordt vervolgd in deel 2, met o.a. het Verborgen Rijk van Ming.

7 opmerkingen:

  1. Hi hi hi inderdaad grappig, ik dacht dat ik je al volgde ga me snel aanmelden hoor. Fijn weekend groetjes van carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is de hortus mooi, he!!!
    Ik ben er lang niet meer geweest, maar vandaag bracht je mij wel weer even op het idee.
    Maar eens weer heen, met de kids..
    En, ja dat van Ming, dat weet ik ook nog wel..
    Grunnen is mooi, he!!
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik fietste vandaag langs de Hortus :).
    Heb je de permacultuurtuin gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, Caatje dacht ik eigenlijk ook al, maarre... leuk datje me gaat volgen, hoor!
    Jij ook fijn weekend!

    Waddenhout, ja de Hortus is zoooo mooi!
    Nu ik Vriend ben kan ik elk moment ernaar toe, anders natuurlijk ook wel, maar nu doe je denk toch sneller!
    Grunnen is heel mooi!

    Ha, Eveline, die middag toen ik deze foto's maakte, heb ik nog lang niet alles gezien, dat hele stuk waar ook de Laarmantuinen, achter het F.Brouwerpad zijn, ben ik nog niet geweest, maar ga eén dezer dagen weer even, om de ronde foto's af te maken, dus nee, de permacultuur heb ik nog niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vindt de tuin bij de landbouwtuinen. Hij is heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Okè, Eveline, ga ik kijken!
    Heb ondertussen ook een hele leuke site gevonden, maar misschien ken je'nem alwel?

    http://www.permacultuurnederland.org/index.php?id=23

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi ik zag dat er ook een rotstuin erbij stond.
    Wij hebben er ook een met grote stenen op een kleine opervlakte.
    www.rotstuin.123website.nl
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen