Floor

zaterdag 22 mei 2010

violen ruïne etc.

Kijk nou toch es, jullie vreselijke beesten van katten, mijn hele viooltjes verruïneert!!
Sinds dat dat perk mooi is met bloemetjes vinden ook de katten het reuze mooi!
Grumf&!#$%8(@!!!



Pluis kwam vandaag met een maatje thuis, tenminste ik denk dat het een kater was.

Op een gegeven moment was Pluis het zat en het vriendje had het nakijken.

Pluis ligt als ik dit schrijf, zowat op mijn toetsenbord te ronken


Wel een mooie kat, zal wel van eén van die boeren hier uit de buurt zijn.
Ze slapen ook graag bij ons in de schuur in het hooi.


Even kennismaken met Malie. Het Paard!
Ze is nu alleen, helaas, voorheen, zo'n maand of wat geleden had ze nog gezelschap van Lisa, Shetland pony.

Lisa was oud ( meningen waren hierover verdeeld, van 23 jaar tot 33 jaar!) en erg moeilijk ter been, een blind oog en eigenlijk nog meer ouderdomskwaaltjes.

Op een gegeven ogenblik viel ze steeds en meest alle keren kon ik haar wel weer op de been krijgen, maar op een kwade dag was het gebeurt.
Dierenarts erbij en die heeft Lisa laten inslapen.
Jeetje, wat een verdriet om zo'n lief dier, want dat was ze!

Ze was te groot om in de tuin te begraven(anders hadden we dat gedaan), dus moest ze opgehaald worden door zo'n vrachtwagen!!

















Maar hoe dan ook, Malie is nu alleen en ik denk, ook wel eens eenzaam.
Paarden hebben toch soortgenoten nodig en ik zit te dubben wat ik moet doen.
Ben er nog niet uit.

Dit is een "aquarium" in een vijver, zo kun je het wel noemen.

Hebben we es gezien in de vijvertuinen van Ada Hofman en vonden het zo leuk dat we het hebben nagemaakt.

De koi's en de goudvissen vinden het zo heerlijk, zitten meteen als het zonnetje er is, boven in de bak.

Het water is alleen nog erg groen, de planten moeten nog wat meer gaan groeien, dan is het water zo helder.

De gaasramen zijn tegen de reigers.
Moeten we nog wat anders op verzinnen, want dit is niet mooi, natuurlijk.
Komt een pergola, ofzoiets overheen.
Had ik al gemeld dat ik alleen de Pinksterdagen nog moet werken en dan vakantie heb??
3 weken, heerlijk!
Afgelopen week elke dag gewerkt, pfffttt!
Kon even niet anders, maar wel een fijn vooruitzicht, kan ik me nu ongestoord wijde aan de tuin.

2 opmerkingen:

  1. Tjonge, aardige kaalslag op de bovenste foto.. ja katten zijn lief, maar ze maken toch ook best wel veel stuk zo links en rechts. Nou zag ik een hapsnavel laatst met een hele rodondenderonstruik (schrijf je vast anders) sjouwen, dus het kan nog erger zou ik willen zeggen :P
    Alvast een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk aquarium, is dat verbonden met de vijver?
    PS: gelukkig nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen