Floor

vrijdag 14 mei 2010

Floor


Even kennis maken met Floor.
Een Berner-Sennen, september jl was ze een jaar bij mij.
Uit het asiel in Zuidwolde gehaald.
Ze was nog maar een half jaar toen ze door mensen gebracht is, omdat ze zou "bijten".
En na nog 3 keer door mensen te zijn opgehaald, en weer terug gebracht, eindelijk op haar plekje terecht gekomen, nl bij mij!





Er is helemaal niets mis met Floor, ze is een jonge hond die wil spelen,
en haar grenzen wil verkennen, door af en toe wat ondeugend te zijn.
Ze is een snoes!!Floor heeft hier de ruimte en de vrijheid, ze kan vrij op het erf rondlopen en achter in de weilanden rennen. Ze is al redelijk goede maatjes met de andere dieren. Met Frits meér maatjes dan met Pluis, maar er is wederzijds respect en dat gaat prima.
Ook met Malie het paard gaat het goed.
In het begin wilde Floor Malie wel eens de stuipen op het lijf jagen, maar toen Malie een keer per ongeluk op haar staart is gaan staan, was dat gedoe over en is er vrede en ook een beetje afstand, maar datis oké.
Floor heeft geleerd dat er met Malie niet valt te spotten.
















Wat ik hiermee ook wil zeggen is dat het onbegrijpelijk is dat mensen zo'n dier naar het asiel brengen. Neem dan géén dier zou ik zo zeggen!
Ik hoorde laatst dat er ook alweer zoveel poezen in het asiel zitten, ja, ja, ze willen allemaal met vakantie en dat schijnt vóór te gaan.
Tja, soms moet ik even mijn gal spuwen over soms zoveel kilheid en gevoelloosheid van den MENSCH!

5 opmerkingen:

  1. Hoera, ik ben blij dat jij er ook zo overdenkt.
    De mensen met al die dieren en dan in deze tijd de beesten langs de kant zetten het is niet te geloven.
    Tom hadden we al 8 jaar en Rose is nu 2 ,over een poosje nemen we nog een hondje er bij . We zijn er nog niet aan toe om nu al een ander hondje te nemen .
    We wonen sinds 1,5 jaar in Belgie en hebben nu de ruimte voor meerdere honden {hobby van mijn man } voor die tijd woonde we te klein en was 1 hond genoeg .
    Je heb een leuk blog en ga je verder volgen groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de MENSCH kan er wat van! zucht (poot van Sam en Lootje voor FLoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen Yvonne, dat je niet meteen een ander hondje neemt.
    Het is tenslotte niet een meubelstuk die je alleen maar hoeft te vervangen om weer een nieuwe te hebben.
    Ook fijn dat jullie nu zo wonen dat je wel meerdere honden kunt hebben.
    Huis ook groot genoeg voor jouw quilt-hobby??
    Leuk dat je me gaat volgen!


    Lief van Sam en Lootje, van dat pootje!! Mamamuis!
    Vind Floor erg leuk en wil hunnie wel snel es zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze eerste katkwam ook uit asiel in Zuidwolde.
    Het was een kat, die mishandeld was, door een vorig gezin.
    Angstig en schuw keek ze me aan, en mijn hart brak.
    Ze is tot aan haar dood een bange kat geweest, die niet buiten kon zijn.
    Maar met liefde en aandacht is ze toch nog 16 jaar geworden.
    Groet, en veel plezier met je beesteboel, daar in het noorden.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Cobi,
    ja soms hebben de dieren uit een asiel traumatishce ervaringen achter de rug.
    Met veel aandacht gaat dat soms over.

    Mooi, dat die kat nog een goed leven bij jullie heeft gekregen en nog 16 is geworden!

    BeantwoordenVerwijderen