Floor

zondag 9 mei 2010

tuinimpressie

Weer wat foto,s van de tuin achter de boerderij, de flagstones zijn nog niet helemaal gras/mosvrij.
Dit is wel nodig want anders worden ze erg glad!

De betonnen kikker in de vijver heeft z'n haar laten groeien:)
Mooi! De waterlelie doet het nog, na die lange winter!!
Éven weer de appelboom laten zien, die bloeit weer als een grote!!
Kijk! Hier doet ie het dus nog steeds op, zo'n fragment van een stammetje.
Dit stuk tuin ben ik al erg mee bezig geweest, is ook vaak uit de wind en in de zon, in tegenstelling tot.....
dit stuk tuin! Voor de boerderij aan de wegkant.
s'Morgens wél zon, als ie er is dan! Als die weg is is het er erg winderig en fris.
Zomers als het echt warm is, is het natuurlijk fijn vertoeven!
Hum, hum, hum hum, under the cherrytree, hm, hmmm, hhm , la, la, la, laaa!
In dit perk zitten 3 cementkuipen als vijvertjes. werkt goed!
Dit is al een paar jaar geleden en ze op verschillende hoogtes in de grond gezet en laten begroeien met borders eromheen.
Foto onder, veel longkruid, is erg mooi, vind ik!
Daarnaast een schoenlapper, die ik meestal nooit zie bloeien bij mij!
Ook vóór het huis, 3 grote taxis(sen)? Meervoud van taxis =taxessen of taxissen?


Euhm....! Dit stuk tuin moet dus nog, ahum....!
Uitzichtje! Niet?

Wordt vervolgd.










7 opmerkingen:

  1. Prachtige tuin, en wat woon je heerlijk landelijk! Ergens in Groningen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé dag Eveline,
    Leuk dat je reageert.
    ja, ik woon in de buurt van Ezinge midden in de weilanden.
    Met een grote tuin, ietwat verwilderd, maar dat vind ik niet erg.
    Hier en daar en soms es weer wat aanpakken en voor de rest gewoon genieten van de natuur hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ezinge?! Grappig, hier heet een buurtje zo! Overigens, je tuin is om van te watertanden, zo groot en echt prachtig. Hier kun je heerlijk rondlummelen, hard werken en genieten...
    groetjes mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor je lovende woorden over de tuin.
    Het is wel een tuin met veel werk maar ik kan ook heel best een boek lezen, terwijl bij wijze van spreken, het onkruid tot mijn knieën staat!!
    Nou ja!!!

    Ezinge is een buurtje bij jullie?
    Inderdaad wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet zo snakken over je tuin hè.
    Rein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, die Rein, jaja, je zou er ook wel zo eentje willen, niet?
    Nou kom maar langs hoor, kan je heerlijk meegenieten!!
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen