Floor

zaterdag 29 mei 2010

Orchideeën in de grote kas.

Op weg naar de grote kas, langs het Foppie Brouwer pad, of die man nou wel Foppie heette, weet ik niet maar kan ook door zijn initialen komen!
Bij binnenkomst in de grote kas passeer je het insectarium, heb ik geen foto's van gemaakt.
Naast de grote kas was ook altijd de succulentenkas, zou dit het restant zijn? In ieder geval was die kas gesloten.
De bonsai boompjes gaan binnenkort weer te pronk staan in de Chinese tuin.

Vroeger was dit een tropische kas met verschillende soorten tropische planten en bomen.

Het is nu een koude kas, door de buitentemperatuur nu wel aangenaam en niet koud dus.

Ook weer water binnen met hele scholen goudvissen die meteen naar de rand zwemmen als je je over het water buigt. Als je zou willen zou je zo handenvol kunnen opscheppen!
(Opschepper!, maar niet heus, denk ik)

Prachtig wit zijn ze!

En geel!

Én rose!!

Pfffftt....!kan wel aan de gang blijven!

Wit én rose

Aaaahhh....! die hadden we nog niet.

Tjee! En die ook niet, mooi zijn die, lijken wel vleeseters!!

Aaaargh!!!!

Ze hebben helemaal geen grond nodig, hangen gewoon in een kratje, kleintje dan!

Ja, dit zijn echte vleeseters.

Uitstekende worteltjes.



Even een overzichtje.

Dit is ook leuk gedaan, verschillende waterniveaus.
Daar zwemmen ook visjes in.

Mooie planten die orchideeën, maar soms vind ik ze té mooi, net niet echt ofzo.
En ze hebben iets truttig over zich, zo van kijk mij nou eens mooi zijn.
Maar ik heb zelf eén gele orchidee, hier thuis, heb ik al jaren en die vind ik dan weer niet truttig.
Heeft ook als ie bloeit hele mooie kleine gele bloemen.
Ach nou, veel mensen vinden ze wel mooi en genieten van de kleur en bloemenpracht en ik heb mooie foto's gemaakt, toch?
Wordt vervolgd in deel 4 de Watertuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten