Floor

zondag 25 april 2010

bureaucratie


Voor de zoveelste keer een sterk staaltje van "vanhetkastjenaardemuur" gestuurd worden in de de zorg.
Een client van mij heeft een zgn. hoog/laag bed.
Dus het woord zegt het al, je kan er mee omhoog, omlaag, voeten omhoog, hoofd omhoog.
Makkelijk ding dus om iemand in te verzorgen.
Laat nou het stukje van hoofd-omhoog het niet meer doen, knal zeiddie!
Dus wij dachten, heel simpel, we bellen diegene op die het bed ook heeft geleverd, kortste klap, niettan?
Maar als je dacht dat het zo eenvoudig zou zijn, nee dus, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan!
Dus, nee, zei het bedrijf in het noorden des lands, u moet bij Pietje zijn, dat is het bedrijf die het heeft geleverd"! Dus tel.nr. uitgewisseld en maar weer bellen,"Oh, nee" zei ook Pietje van dat bedrijf. Ik zal u het nummer geven van een bedrijf in Helmond, dat is voor zeker degene die u moet hebben.
Ook weer een nummer gekregen, inmiddels was het ruim een half uur later.
Wat ik ook nog niet heb vermeld is dat bij al die telefoontjes, men ook moest weten, "Waar bent u verzekerd! " Waar? die verzekering kennen wij niet! Gezoek en nagevraag en overleg enz. enz.
Maar ook in Helmond had men geen idee waar het over ging, weer een nieuw nummer, ha, we kwamen al dichter bij huis, dit keer in Friesland, hulpmiddelencentrum, klonk goed!
"Zal me niets verbazen als we uiteindelijk weer in het noorden des lands uitkomen"zeiden wij somber.
En ja, na een ronde door Nederland was het inderdaad zo.
"Aaahhh, bedoelt u dát, o, maar dan komt het in orde!
Pfffftt! Bijna een uur verder dus.
Nou snap ik het.
Geen wonder dat er bezuinigd moet worden in de zorg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten