Floor

vrijdag 1 oktober 2010

Kent u dat?


Ja, kent u dat, dames en heren?
Zo van je bent in de supermarkt en doet de wekelijks boodschappen.
Dat is zo met 2 personen, 2 poezen en een hond, vissen en een paard, geen geringe hoeveelheid.
En soms wil het dan wel verkeren dat iedereen vanalles moet hebben!

Pfft, véél dus!
Bij de kassa, er staat wel een rijtje, ben je bijna aan de beurt, staat er een oud vrouwtje met alleen maar een pak suiker en flesje koffiemelk: "Ach, gaat u maar even voor hoor, want met mij bent u nog niet klaar!, zeg ik grappend en joviaal.
Het dametje bedankt mij uitvoerig en schuift voor mij in de rij.
Zie ik een klein meisje staan met een zakje snoepjes! Méér niet!
Al iets minder enthousiast zeg ik ook tegen haar: ? Ach heb je alleen maar snoepjes, nou dan heb je niet veel zin om op zo'n volle kar als die van mij te wachten, ga maar even voor, hoor".
En ook zij schaart zich achter het oude dametje.
Inmiddels is de rij iets langer geworden en ik zie een man met heel weinig in zijn boodschappenkarretje, vragend en al een voorwaartse beweging makend om mij voorbij te gaan, om vóór mij in de rij te gaan staan.

Ja, kijk, als men het al van mij gaat verwáchten dat ik iedereen maar voor laat, dan wordt het me toch wel te gortig en daarom wend ik mij om en met toewijding en uitvoerig begin ik alvast zogenaamd de boodschappen te herschikken om ze zo meteen op de band te kunnen zetten.
Ondertussen bijna onmerkbaar richting kassa te schuivend, kijk ik vanuit mijn ooghoeken naar de man met het driftige boodschappenkarretje.
Hij heeft intussen ook wel door dat ik niet van plan ben om hem ook nog es voor te laten gaan.
Geïrriteerd beschouwt hij mijn verrichtingen.
Als hij dan ein-de-lijk, voor zijn gevoel aan de beurt is, smijt hij zijn boodschappen op de band en kijkt op zijn horloge.
Zo laat hij mij met vernietigende blikken weten dat het mijn schuld is dat hij die en die belangrijke afspraak is mis gelopen.( euhm...mijn invulling dan).
Maar aan nobelheid en goedheid zitten grenzen, mensen!
Anders stond ik daar nu nóg !-)

2 opmerkingen:

  1. hihihi ik zie je staan, je hebt gelijk hoor er zijn grenzen.

    Fijn weekend, groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Carina,
    Ja, oei, je hebt soms zo van die mensen!!
    jij ook een fijn weekend gewenst!
    Groetjes Anakien

    BeantwoordenVerwijderen