Floor

vrijdag 29 oktober 2010

Bos

Vanmiddag met Floor gelopen in een stil bos bij Veenhuizen.
Zo'n beetje tussen Norg en Veenhuizen.
In dat bos kom je bijna geen andere mensen tegen, nou vooruit dan 1 op de fiets, 1 jogger en 2 wandelaars en die 2 liepen ook nog samen dus ben ik maar 3 keer mensen tegen gekomen, kijk en daar hou ik wel van.
Floor ook! Alhoewel er tegen blaffen vind ze ook leuk.



Oude stomp van een berk droeg een mooi bankje.











Die mooie beukenlanen zijn zo indrukwekkend. Dit zijn al oude bomen.
Vroeger werd dit bos door de gevangenen van Veenhuizen onderhouden, mocht je er níet komen.
Ik woonde toentertijd daar in de buurt en deed het natuurlijk wel eens stiekem!


Op deze heuvel wordt verondersteld een kerkje te hebben gestaan en daar rondom een dorpje.
Er zijn wel opgravingen verricht en men heeft wel wat gevonden.
Gebruiksvoorwerpen en ook menselijke resten.
Maar of er ooit echt een dorp heeft gestaan?




Kijk en dat is dan zo'n leuke verrassing!
We kwamen de bocht om en dáár op de grond.. tamme kastanjes!
Jammie! Daar ben ik dol op.
We hebben zelf ook wel een tamme kastanjeboom, maar die heeft alleen nog maar lege vruchten geproduceerd, dus... ik heb mijn tas volgeladen en de boom bedankt!( Heb nog wel veel laten liggen voor de bosdieren, hoor!)




Even inzoemend op de lekkernijen!!



Vanavond met spruitjes!!!

5 opmerkingen:

  1. Fijn om in het bos te wandelen.

    Dus je heb spruitjes gegeten, heerlijk joh!

    Goed weekend gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, in het bos is het heerlijk.
    Woon nu in de provincie Groningen en ik kan het bos zo missen!
    Floor houdt ook van bossen.
    Groetjes en ook een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de natuur toch prachtig. In jouw omgeving wil ik graag eens rondwandelen (gebeurt ook wel hoor) heb nl pas het boek Het Pauperparadijs (over de voormalige kolonieën in Veenhuizen e.o.) gelezen, een bijzonder boek.
    Groetjes en een fijn weekend, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. verdeurie tamme kastanjes... lekkerrrrrrrrrrrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Carina,
    nou in mijn omgeving zijn deze bossen niet, ik moet er wel eventjes voor rijden, zo'n 45 minuten!
    Maar is te doen, is te doen.
    Het Pauperparadis, ken ik nog niet.
    Jij ook een fijn weekend!



    Ha Mama Muis,
    ja lekker hoor die kastanjes.
    De plekken waar je ze vind in de natuur zijn sporadisch, tenminste, die ík weet!
    In de bossen van Dennenoord, Zuidlaren staan ook weel tamme kastanjes, heb ik ze ook wel gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen