Floor

donderdag 30 september 2010

Aquariums/aquaria?

In mijn hele loopbaan als aquarium bezitter heb ik dit nog niet meegemaakt.
Doordat in het auarium de Pleco,s alle planten op de bodem steeds maar weer verwoestten, heb ik alleen maar drijfplanten erin.
Grote drama,s hebben zich afgespeeld, doordat planten op de bodem geen afvalresten konden opnemen kwam er teveel nitriet in het water.
Met als gevolg; 2 grote Pleco,s dood en een grote hoeveelheid Platy's, Guppies Corydoras, enz.
Dat was rampzalig, vond ik, arme vissies!
Er was tussen mijn huis en de dierenwinkel zo'n beetje een hotline van info heen en weer.
Tenslotte kreeg ik de grote bak niet nitrietvrij en maar besloten het helemaal opnieuw te doen.
En mijn oude bak van 120 liter voor de nog overgebleven kleine visjes.
Ook daarin zijn nog wel een aantal visjes doodgegaan, omdat ze toch te erg waren aangetast door dat nitriet!
Maar de 2 grote jongens die over zijn hebben nu de hele grote 200 liter bak voor zich, kunnen ze nog meer groeien!
Tzt wil ik er nog wel wat Botia's bij in doen, om de piepkleine slakjes op te ruimen.
Ik had bij het schoonmaken alle slakken verwijderd, maar toch zullen er eitjes zijn achtergebleven.
Hoop dat het nu goed blijft, het water is in ieder geval wel helder!




Morgen (vandaag dus!) plaats ik de foto van de andere kleinere bak.
Had het meteen willen doen, maar de server was effe eindje fietsen ofzo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten